Nijmegen en Land van Cuijk

Flexibility Nijmegen en Land van Cuijk

Flexibility Nijmegen en Land van Cuijk op google maps


Flexibility Nijmegen en Land van Cuijk is actief in de regio Nijmegen, Beuningen, Wijchen, Cuijk, Mill, Boxmeer, Gennep, Heijen, Bergen, Venray e.o.

Aangenaam! Mijn naam is Tamara Swartjes van Dongen, uw contactpersoon voor de vestiging Nijmegen en Land van Cuijk. Al meer dan 10 jaar een betrouwbare partner voor vele opdrachtgevers en werkzoekenden in deze mooie regio voor functies op MBO, HBO en WO niveau. Mijn collega’s en ik zijn specialisten in de arbeidsbemiddeling, met name in werving & selectie, headhunting, detacheren, uitzenden en ZP-bemiddeling.

Wat kenmerkt ons?

Ruime ervaring in het vak, passie, bevlogenheid, oprechte interesse in het verhaal achter de persoon en het bedrijf. Betrokkenheid, integriteit en professionaliteit mag u van ons verwachten. Denken buiten de gestelde kaders.

Ons motto: DES-AL-WEL-TE-PLUS. Immers, wij gaan door waar anderen stoppen!

Bel ons geheel vrijblijvend voor een afspraak, wij hanteren geen kantoortijden dus 24/7 bereikbaar!

Flexibility Uitzendbureau Nijmegen en Land van Cuijk op Facebook:
 
Blijf op de hoogte!

Linkedin | Twitter | Facebook

Wil je graag de nieuwste vacatures ontvangen in de mail? Maak dan een Vacature Alert aan en ontvang actuele vacatures die bij jou passen.


Bekijk 15 vacatures van Flexibility Nijmegen en Land van Cuijk

Zoekterm:

Vacatures van Flexibility Nijmegen en Land van Cuijk

  • TOPVACATURE Uitvoerder Bouw alias Bouwplaatsmanager, vaste baan, fulltime, regio Land van Cuijk


    Mill|€ 3000 - 4500 per 4 weken|MBO|40 uur 13-07-2020

    Ben jij geen gewone uitvoerder maar een echte bouwplaatsmanager? Lees dan onderstaande vacature en solliciteer!  Als uitvoerder / bouwplaatsmanager heb je de dagelijkse leiding over een middelgroot tot groot project in met name de sector sport en recreatie, horeca, bedrijfshuisvesting, onderwijs en publieke gebouwen. Als bouwplaatsmanager...

  • Elektromonteur, vaste baan, 5 ploegen, regio Land van Cuijk


    Katwijk|€ 2850 - 3850 per 4 weken|MBO|40 uur 13-07-2020

     Elektromonteur | Vaste baan | Fulltime | 5 ploegen | Regio Land van Cuijk  Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een vakkundig   Elektromonteur – Monteur Elektrotechniek   Onze opdrachtgever is één van de grootste en toonaangevend producent van niet-geweven materialen en producten. In Cuijk zijn twee...

  • Service Coördinator Bouw, vaste baan m/v, fulltime, regio Land van Cuijk


    Beugen|MBO|40 uur 12-07-2020

     TOP VACATURE Service Coördinator Bouw m/v, fulltime, vaste baan.  Echt een leuke veelzijdige baan met veel afwisseling, veel contact met de mensen om je heen en veel verantwoordelijkheid. Je bent een belangrijke schakel tussen de projectleider, jouw collega’s op de bouw en de onderaannemers.  Wat ga je doen? Als...

  • Senior Constructeur voor een ambitieus en groeiend ingenieursbureau, vaste baan, regio Land van Cuijk


    Sint Agatha|€ 3000 - 4500 per maand|HBO|40 uur 10-07-2020

     Wil jij werken voor een veelzijdig ingenieursbureau? Heb jij ervaring als constructeur bij een constructiebureau of ingenieursbureau;? Dan zijn wij op zoek naar jou als nieuwe collega Senior Constructeur - Hoofd Constructeur.  Onze opdrachtgever, Lamers en Visser, is een veelzijdig ingenieursbureau. Zij adviseren bij...

  • Monteur / Engineer Machinebouw


    Arnhem|MBO|40 uur 10-07-2020

     Wil jij werken in de maakindustrie als Monteur/Engineer Machinebouw (fulltime, vaste baan) in de regio Arnhem? We zoeken Monteurs/Engineers met passie voor hun vak!  Beschik jij over minimaal MBO niveau 3 richting Mechatronica, Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Autotechniek of Besturingstechniek? Wil jij in een vaste baan aan de...

  • Monteur / Engineer Machinebouw


    Venray|MBO|40 uur 10-07-2020

     Wil jij werken in de maakindustrie als Monteur/Engineer Machinebouw (fulltime) in de regio (Noord) Limburg/Land van Cuijk? We zoeken Monteurs/Engineers met passie voor hun vak!  Beschik jij over minimaal MBO niveau 3 richting Mechatronica, Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Autotechniek of Besturingstechniek? Wil jij in een vaste...

  • Projectleider Industriële Automatisering


    Deurne|HBO|40 uur 10-07-2020

      TOP VACATURE Projectleider Industriele Automatisering, fulltime, vaste baan (direct onbepaalde tijd overeenkomst!), regio Helmond   Ben jij de ervaren projectleider met achtergrond in de voedingsmiddelenindustrie of vergelijkbaar? Vind jij het een uitdaging om projecten te leiden tot een goed einde? Spreekt veel vrijheid en...

  • Projectleider W Installatietechniek


    Beugen|HBO|40 uur 09-07-2020

    Voor onze opdrachtgever Gebr. Janssen, actief binnen de Installatiebranche in de regio Wijchen, Nijmegen, Cuijk, Boxmeer en Venray, zijn we opzoek naar een  Projectleider W Installatietechniek, fulltime, vaste baan, Beugen / Boxmeer.  De Projectleider W Installatietechniek geeft sturing en inhoud aan het totale traject voor wat...

  • Servicemonteur | Onderhoudsmonteur


    Venray|MBO|40 uur 09-07-2020

     Voor een van onze opdrachtgevers, specialist op het gebied van machineonderhoud en procesoptimalisatie, zijn wij op zoek naar een Servicemonteur / Onderhoudsmonteur (fulltime, vaste baan).  Als Servicemonteur / Onderhoudsmonteur in vaste dienst bij onze opdrachtgever ben je bij diverse klanten van hen werkzaam in de regio (Noord)...

  • Allround Procesoperator 5 ploegen


    Wageningen|MBO|40 uur 09-07-2020

     Allround Procesoperator * vaste baan o.b.v. 33.6 uur in 5- ploegendienst * regio Arnhem * salarisindicatie tussen €2100,- en €2850,- excl. 30% toeslag (afhankelijk van leeftijd en ervaring, groei mogelijk tot € 3450,- excl. toeslag) *  Wat ga je doen?  Je controleert, bedient en regelt de installaties van de drie grote...

  • Projectleider Elektrotechniek, VASTE BAAN met mooie toekomstmogelijkheden!


    Deurne|HBO|40 uur 09-07-2020

     Voor een van onze opdrachtgevers in de regio Helmond zoeken wij een Projectleider Elektrotechniek  (direct VAST contract, fulltime).   Als Projectleider Elektrotechniek draag je niet alleen de verantwoordelijkheid voor je projecten, maar ook voor je team. Zit een monteur, engineer of leidinggevend monteur ergens mee? Dan stapt...

  • Servicemonteur Technicus Utiliteit - Installatietechniek (vaste baan, regio Boxmeer)


    Beugen|MBO|40 uur 09-07-2020

     #Vacature: Service Technicus Utiliteit | Servicetechnicus bij Gebr. Janssen in Beugen!     Ervaring of affiniteit met de luchtbehandeling, waterpompen, gebouwbeheersystemen, koelinstallaties? Elektrotechnisch onderlegd of interesse? Ervaren of net je diploma op zak? Dan hebben we wie weet nét de vaste baan voor...

  • Servicemonteur W Installatietechniek


    Beugen|MBO|40 uur 09-07-2020

      Servicetechnicus Monteur W Installatietechniek (vaste baan)  Word jij de nieuwe collega servicemonteur bij Gebr. Janssen in Beugen? We zijn op zoek naar een enthousiaste aanpakker die graag dé specialist op het gebied van cv-ketels is óf wil worden!  Wat ga je doen? Je verzorgt het preventief onderhoud aan de...

  • Technicus EMRA (Elektro, Meet- en Regeltechniek, Automatisering)


    Wageningen|MBO|40 uur 09-07-2020

      TOP #VACATURE | ELECTROTECHNIEK | M&R | AUTOMATISERING   Technicus Elektro, Meet- en Regeltechniek & Automatisering | vaste baan in dagdienst | regio Arnhem Salarisindicatie tussen €2600,- en €3400,- (afhankelijk van leeftijd en ervaring kan oplopen tot € 4000,-)  #Technicus  #Storingsmonteur #Elektro...

  • (Allround) Procesoperator * vaste baan o.b.v. 33.6 uur in 5- ploegendienst * regio Arnhem *


    Wageningen|MBO|40 uur 09-07-2020

     Wat ga je doen als (Allround) Procesoperator?  Je controleert en bewaakt een optimale procesgang van stoom, elektriciteit, proceslucht en (proces)water vanuit de centrale controlekamer en in het veld. Tevens wordt vanuit de (warmtekracht)centrale de afwaterzuivering beheerd waar onder andere ook de opwekking van biogas plaatsvindt. ...


Vacatures in de buurt van "Nijmegen en Land van Cuijk"

Nieuws van Flexibility Nijmegen en Land van Cuijk

Succesvol ondernemen in crisistijd. Waar liggen de kansen?

Het coronavirus heeft Nederland al ruim 100 dagen in zijn greep. Bedrijven uit veel verschillende sectoren zijn hierdoor in geldnood gekomen en doen er momenteel alles aan het hoofd boven water te houden. De term “Coronacrisis” is dan ook al veelvuldig voorbij gekomen. In deze tijd is het voor (startende) ondernemers belangrijk om op een eventuele recessie in te spelen en de kansen die ontstaan te benutten. Géén crisis, maar kansen! Zoals Winston Churchill ooit zei: “Never let a good crisis go to waste”. Maar waar liggen dan de kansen? En hoe kun je hier het beste op inspelen? Wij geven hier enkele tips:

08 juni 2020 in Nieuws werkgevers

Succesvol ondernemen in crisistijd. Waar liggen de kansen?

Wees flexibel

Het kan zomaar zijn dat de branche waarin je opereert op dit moment in rap tempo veranderd. Reden om eens goed naar je ondernemersplan te kijken. Het is wellicht niet verstandig om vast te blijven houden aan een doorgetimmerd ondernemersplan. Houd de laatste ontwikkelingen binnen jouw branche nauwlettend in de gaten, en probeer hier zo actief mogelijk op in te spelen. Blijf vooruit kijken om de concurrentie voor te blijven en geen kans te missen.

Blijf innoveren en wees creatief

Een crisis daagt ondernemers uit om creatief te zijn, en om te blijven innoveren. Creatieve ondernemers met goede ideeën, lef en doorzettingsvermogen weten de crisis in hun voordeel te gebruiken. Denk niet in problemen, maar in kansen en oplossingen! Kijk of je (een deel van) jouw business kunt verplaatsen van offline naar online. Heb je bijvoorbeeld een eigen sportschool? Start een videokanaal met online sportlessen. We zagen dit afgelopen maanden ook veel in de horeca, waar restaurants massaal een bezorgservice zijn gestart. Wellicht moet je het zelfs over een hele andere boeg gooien. Zoals de kledingfabrikanten die mondkapjes zijn gaan maken, of Bavaria die desinfecterende gel is gaan produceren. Kortom, denk goed na waar voor jouw branche de kansen liggen en grijp deze!

Low budget marketing

Juist in crisistijd is het belangrijk dat je zichtbaar blijft voor je doelgroep. Toch houden veel bedrijven de vinger op de knip als het gaat om marketing en reclame. Erg zonde! Succesvolle marketing hoeft namelijk niet veel geld te kosten! Met een goed doordachte Social Media campagne kun je al erg veel bereiken. En dan bedoelen we niet zomaar doelloos dingen posten op zo veel mogelijk verschillende kanalen. Onderzoek eerst op welke kanalen jouw doelgroep actief is en pas hier je strategie op aan. Wat is het doel dat je wilt bereiken met de campagne? Zo kan je bijvoorbeeld Social Media inzetten voor het informeren van je klanten en het beantwoorden van veelgestelde vragen. Daarentegen kun je er ook voor kiezen om te focussen op brand awareness. Ook hiervoor geldt: creativiteit zorgt voor meer interactie. Bedenk dus goed wat voor jouw de juiste strategie is, en ga hiermee aan de slag!

Investeer in klanttevredenheid

Bezuinigen op personeelskosten, marketing of klantenservice is een natuurlijke paniekreactie bij veel ondernemingen. Dit zou op korte termijn wellicht tot uitstel van executie kunnen leiden, maar biedt geen langdurige oplossing in een constant veranderende markt. Juist in crisistijd is het belangrijk dat de kwaliteit van je product of dienst hoog blijft. Investeer daarom in een uitstekende dienstverlening, gekwalificeerd personeel en onderscheidende kwaliteit. Profiteer van nieuwe mogelijkheden die de crisis heeft opgeworpen, zoals een ruimer aanbod aan gekwalificeerd personeel en verlaagde opleidingskosten. Hiermee investeer je in tevreden en loyale klanten, en die zijn goud waard!

Blijf positief!

Na regen komt zonneschijn! Blijf positief, denk in kansen en oplossingen en dan zal niets jou tegenhouden om succesvol te ondernemen!

Noodpakket 2.0 voor ondernemers: alles over de NOW-, TVL- en Tozo-regeling.

Afgelopen maand presenteerde onze overheid het tweede en aangepaste noodpakket in verband met de coronacrisis voor de maanden juni, juli en augustus. Inmiddels is dit nog eens met een maand verlengd tot 1 oktober. Voor dit tweede noodpakket wordt in totaal 13 miljard euro extra uitgetrokken. Wat kun je als ondernemer/werkgever verwachten van dit vernieuwde pakket? Wij zetten hier de belangrijkste regelingen voor je op een rij:

05 juni 2020 in Nieuws werkgevers

Noodpakket 2.0 voor ondernemers: alles over de NOW-, TVL- en Tozo-regeling.

  • Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW)
  • Tegemoetkoming Vaste Lasten MKB (TVL)
  • Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo)
  • Belastingmaatregelen
  • Coronakrediet en garanties (KKC)

NOW

Werkgevers die over een periode van 3 maanden minimaal 20% omzetverlies verwachten, kunnen bij het UWV een aanvraag indienen voor de NOW-regeling. Bedrijven die hier aanspraak op maken kunnen met terugwerkende kracht een tegemoetkoming van maximaal 90% van de loonsom krijgen naar rato van de omzetdaling.

NOW 2.0

Eind mei heeft het kabinet bekendgemaakt dat de NOW-regeling, in aangepaste vorm, met 4 maanden wordt verlengd tot 1 oktober 2020. Aanvragen van de NOW 2.0 kan tot eind augustus. Dit zijn de wijzigingen binnen de NOW-regeling die in zijn gegaan vanaf 1 juni:

  • De referentiemaand voor de loonsom wordt maart 2020 (peildatum 15 mei).
  • Een van de meest ingrijpende wijzigingen binnen de vernieuwde NOW-regeling is het verdwijnen van de ontslagboete voor massaontslagen. Na veel kritiek op deze regeling vanuit de vakbonden heeft het kabinet echter later besloten om de ontslagboete (met aangepaste voorwaarden) toch aan te houden. De bestaande extra korting van 50% bij bedrijfseconomisch ontslag in de NOW vervalt. Daar staat tegenover dat werkgevers die meer dan 20 werknemers willen ontslaan, hiervoor een akkoord moeten hebben met de vakbonden. Zonder akkoord van vakbond moet de werkgever een boete betalen van 5% van het totale bedrag aan loonkosten dat het van de overheid ontvangt.
  • Het kabinet begroot daarnaast 50 miljoen euro voor de omscholing van personeel met het nieuwe crisisprogramma “NL leert door”. Hier kunnen werknemers vanaf juli kosteloos online scholing en ontwikkeladviezen gaan volgen. Werkgevers die binnen de NOW 2.0 regeling vallen worden verplicht om medewerkers te stimuleren een scholing te volgen of een ontwikkeladvies aan te vragen voor behoud van werk.
  • De opslag op de loonkosten wordt verhoogd van 30% naar 40%.
  • Over dit jaar mag er geen dividend of bonus worden uitgekeerd door bedrijven die gebruik maken van de NOW-regeling. Ook mogen er geen eigen aandelen ingekocht worden.

Aanvragen van NOW 2.0 kan vanaf 6 juli bij het UWV. Meer informatie en de extra afspraken lees je op de website van de Rijksoverheid.

TVL

De Tegemoetkoming Vaste Lasten MKB (TVL) is de opvolger van de TOGS-regeling uit het eerste noodpakket (van maart t/m juni). De TVL-regeling is er voor alle MKB-ondernemers (bedrijven met max. 250 medewerkers) die het hardst worden getroffen door de coronacrisis, zoals de horeca, kappers, recreatie, evenementen, podia en theaters. Zij krijgen nu een ruimere tegemoetkoming voor hun vaste lasten. Bedrijven die meer dan 30% omzetverlies hebben door de coronacrisis maken aanspraak op de tegemoetkoming. Afhankelijk van de grootte van het bedrijf, de hoogte van de vaste lasten en het omzetverlies (minimaal 30 procent), krijgen bedrijven een tegemoetkoming voor hun vaste lasten tot een maximum van € 50.000 voor de periode van 1 juni tot 1 oktober 2020.

Ondernemers die voor de TOGS-regeling in aanmerking kwamen, kunnen ook gebruik maken van de TVL. Bekijk de lijst met vastgestelde SBI-codes om te zien of jouw bedrijf aanspraak maakt op de regeling.

Tozo

De Tijdelijke overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo) is er voor alle zelfstandig ondernemers die getroffen worden door de coronacrisis, waaronder zzp’ers. Zelfstandig ondernemers wiens inkomen door coronacrisis is gedaald tot onder het bijstandsniveau kunnen een aanvullende uitkering aanvragen, en kunnen een lening krijgen voor liquiditeitsproblemen.

Tozo 2.0

De Tozo zou in eerste instantie lopen tot eind mei 2020, maar met de verlenging van het noodpakket (2.0) van 4 maanden is ook de Tozo verlengt tot 1 oktober 2020.

Tozo 2.0 heeft enkele gewijzigde voorwaarden t.o.v. de eerste regeling, namelijk:

  1. In de nieuwe regeling wordt het partner inkomen meegenomen in de berekening. Wanneer het inkomen van partners hoger is dan het sociaal minimum dan hebben zelfstandig ondernemers geen recht meer op deze uitkering.
  2. Voor de aanvraag van de lening voor liquiditeitsproblemen geldt dat je moet verklaren dat er geen uitstel van betaling of faillissement is aangevraagd voor jezelf, jouw onderneming of één van de samenwerkingspartners. Wanneer dit wel geval is maak je geen aanspraak op de lening.

Belastingmaatregelen

Voor alle aanslagen inkomstenbelasting, zorgverzekeringswet, vennootschapsbelasting, loonheffingen en omzetbelasting (btw) kun je in één keer bijzonder uitstel van betaling aanvragen (voor 3 maanden). Je hoeft dus niet te wachten tot je voor alle vijf een aanslag hebt ontvangen. Heb je niet voor alle vijf genoemde aanslagen uitstel nodig? Dan kun je de overige aanslagen wel gewoon betalen. Voor de overige belastingen geef je per belasting apart aan dat je uitstel van betaling wilt.

KKC-regeling

De Klein Krediet Corona (KKC) regeling is een nieuwe aanvullende regeling binnen het noodpakket 2.0. De KKC-regeling is er voor de kleine ondernemers (micro- midden- en kleinbedrijven) in Nederland, om deze extra te ondersteunen vanwege de economische gevolgen van de coronacrisis. Ondernemers kunnen met KCC-regeling een lening aanvragen van €10.000 tot maximaal €50.000. Hiervoor geldt een maximale looptijd van 5 jaar, en een rente van maximaal 4%. Daarnaast betalen ondernemers nog een eenmalige premie van 2% als vergoeding.

BLOG: Flexibility gaat door!

Het coronavirus zorgt voor veel spanning en onzekerheid op de arbeidsmarkt. Hierdoor ziet de arbeidsmarkt er plotseling heel anders uit. In de ene sector valt het werk stil, maar in andere sectoren is de behoefte aan personeel groter dan ooit. Dat laatste is bijvoorbeeld duidelijk te zien bij onze ziekenhuizen, supermarkten, pakketbezorgers en in sommige klantcontactcentra of ICT-helpdesks. Ook in deze tijd zet Flexibility alles op alles om haar klanten en kandidaten te helpen. Hoe wij dat doen? We vragen het onze ondernemers:

07 mei 2020 in Blog

Flexibility gaat door!

Maeyke Verdonck (Flexibility Breda):

“Het overviel ons allemaal”. Begin maart paniek bij onze klanten, het virus was er, maar vooral hoe gaan we dit doen? Thuiswerken, ja maar dan wel eerst voor onze vaste medewerkers…. Dus flexkrachten konden (voorlopig) naar huis. Bedrijven waren druk met het inrichten van de thuiswerkplekken, het indienen van de NOW regelingen en vooral het volgen van het nieuws. Uiteraard mochten nieuwe werknemers niet starten… niemand had tijd om ze in te werken en hoe dan? Alle HR afdelingen en bedrijven druk druk druk… acute vacature stops want niemand wist waar dit naar toe ging?

En ja, dan ben je dus een kleine ondernemer in de arbeidsbemiddeling. Mijn business viel binnen twee weken helemaal weg, en wat doe je dan?

  • Ja, je houdt contact met klanten, probeert ze te helpen met de juiste informatie omtrent regelingen en mogelijkheden..
  • Ja, je bent begripvol, dus je snapt waarom de kandidaat niet mag beginnen..
  • Ja, je bent flexibel dus de ingeplande sollicitatiegesprekken cancel je..
  • Ja, je bent een luisterend oor voor al die kandidaten die dit overkomt..
  • Ja, je zit bovenop het nieuws...
  • Ja, je blijft communiceren, als een soort van bestaansrecht?
  • Nee, mijn bestaansrecht verleen ik aan mijn dienstverlening, juist nu!

En nu is het mei, we zijn acht weken verder. Het blijft spannend, elke dag weer.

  • Ja, ik werk nog steeds vanaf de keukentafel..
  • Ja, ik heb de TOZO regeling moeten aanvragen..
  • Ja, ik heb veel Skype interviews afgenomen..
  • Ja, ik heb de afgelopen twee weken bijna 10 sollicitatiegesprekken kunnen inplannen
  • Ja, ik heb inmiddels de eerste plaatsing..
  • Ja, ik heb concreet zicht op nog een plaatsing..
  • Ja, ik heb toch weer een vacature meegekregen van een trouwe klant..

Ja, als ondernemer móet je door!

Flexibility gaat door, altijd en zeker nu!

Stephanie Barnes (Flexibility Bergen op Zoom – Roosendaal – Tholen):

“De wereld is drastische veranderd”. Het Coronavirus heeft de wereldeconomie en de arbeidsmarkt in zijn greep. Het aantal vacatures is in een vrije val, veel mensen zijn (tijdelijk) werkloos. Veel bedrijven vechten om te overleven. Is het in dit geval logisch om in tijden als deze aan employer branding en candidate experience te denken?

Laat ik allereerst zeggen dat het volkomen begrijpelijk is dat bedrijven en organisaties in deze hectische periode misschien minder of misschien helemaal geen aandacht hebben voor employer branding of de candidate experience. Kans dat talent uit eigen beweging het bedrijf verlaat is ineens veel kleiner geworden. Echter zijn er 3 belangrijke redenen waarom employer branding juist nu niet stil moet staan en genegeerd moet worden.

Employer branding gaat niet alleen over werving en behoud; het gaat om betrokkenheid en het is precies deze betrokkenheid die in tijden als deze zwaar worden getest. Alles wat de betrokkenheid van de medewerkers en sollicitanten ondersteunt is nu belangrijk. Bovendien is employer branding een proces dat veel tijd nodig heeft om resultaten te genereren. Consistentie is hier de belangrijkste term. Als je employer branding en candidate experience gedurende deze hele periode volledig negeert, onderbreek je het proces, wat betekent dat je later gedwongen zult worden om het opnieuw op te bouwen vanaf een lager niveau. Om nog maar te zwijgen van het verlies van vertrouwen en geloofwaardigheid als gevolg van niet-vervulde beloften. Elk bedrijf dat sterk wil zijn in een tijd dat de arbeidsmarkt zichzelf hervormt, kan zichzelf simpelweg niet toestaan niets te doen aan employer branding. En als originele beloften niet kunnen worden nagekomen vanwege de druk veroorzaakt door het coronavirus, moeten nieuwe, gewijzigde beloften worden geformuleerd en gedeeld met medewerkers.

Conclusie: het valt niet te ontkennen dat deze crisis een enorme impact zal hebben op de werkgeversmerken van bedrijven. Maar juist nu bedrijven die starten of blijven bouwen aan hun merk en personeelsinzet zullen de arbeidsmarkt overwinnen en sterk blijven.

Gert-Jan Stomphorst – Flexibility Vallei en Rijn:

Doorgaan waar anderen stoppen is onze lijfspreuk. Best wel lastig als je als samenleving en bedrijf gevraagd wordt om met veel dingen te stoppen die je normaal wel doet. Zoals naar je werk reizen bijvoorbeeld, een face-to-face sollicitatiegesprek voeren of een opdrachtgever bezoeken.

Doorgaan is tegelijkertijd de enige manier om zo goed mogelijk door deze periode te komen. Er wordt nu meer gevraagd van onze creativiteit en ons vermogen om oplossingen te vinden. Flexibility Vallei en Rijn is door gegaan om contact te houden met opdrachtgevers, om ook nu goed te begrijpen wat er leeft en speelt. Om voeling te houden met de markt en mee te denken over mogelijkheden. Het blijkt dat er grote verschillen zijn tussen sectoren. Het ene bedrijf is minder actief dan voorheen en bij een ander bedrijf wordt er nu overgewerkt.

We zijn ook door gegaan met het monitoren van beschikbaar talent. Mensen verliezen hun baan, contracten worden niet verlengd. Werk aan de winkel dus. Ondanks alle beperkingen kunnen we nog steeds met elkaar communiceren en doen we dat inmiddels op allerlei alternatieve manieren. We zoeken contact met werkzoekenden en praten over het vervolg van een loopbaan, over een wensbaan. We zijn op dat vlak efficiënter geworden. Een crisis zorgt vaak voor vooruitgang en een soort van verbetering ten opzichte van het verleden. Naast alle negatieve gevolgen van COVID-19 gebeurt dat ook.

En omdat we doorgaan zijn er gelukkig ook nu successen. Bedrijven vinden binnen de beperkingen manieren om sollicitatieprocedures te voeren. Nieuwe collega’s in te werken. Dat gaat nu anders dan anders, maar het gebeurt wel. Deze en vorige maand hadden meerdere kandidaten hun eerste werkdag thuis. Omdat er tussen alle beperkingen naar mogelijkheden is gezocht. Hier zijn wij onze kandidaten en opdrachtgevers heel dankbaar voor. Wij gaan door!

BLOG: Praktische adviezen voor leidinggeven op afstand

“Zo veel mogelijk thuiswerken” zo luidt het advies van onze overheid. Voor veel mensen is dit dan ook de nieuwe realiteit geworden. Thuiswerken kan ontzettend fijn zijn, maar vraagt ook om veel discipline en een nieuwe manier van werken op afstand. Dit vraagt automatisch ook een andere manier van leidinggeven. Er bestaan namelijk vaak twijfels over wat collega’s aan het uitspoken zijn als een team virtueel werkt, en dat kan gemakkelijk uitmonden in een cultuur van wantrouwen. Hoe zorg je er daarom voor als leidinggevende dat jouw team (ook op afstand) gemotiveerd en betrokken blijft? Wij delen graag onze eigen ervaringen en zetten de beste adviezen voor je op een rij:

07 mei 2020 in Blog

Praktische adviezen voor leidinggeven op afstand

Blijven communiceren!

Communicatie is in deze tijd belangrijker dan ooit. Medewerkers hebben behoefte aan die duidelijkheid nu de normale interactie ontbreekt. Onzekerheid vergroot de stress, vooral als er ook sprake is van fysieke afstand. Daarnaast kan thuiswerken voor sommigen een beetje saai of eenzaam zijn, met name voor mensen die de interactie met collega’s hard nodig hebben, zoals bijvoorbeeld nieuwe medewerkers. Zij durven wellicht minder snel om hulp en advies te vragen bij andere teamleden wanneer er sprake is van een virtuele afstand.

Blijf dus betrokken met je teamleden en zorg voor dagelijks contact (telefonisch of via videobellen), zonder ze te controleren of deadlines te benadrukken. Simpelweg jezelf benaderbaar en beschikbaar opstellen. Vraag bijvoorbeeld aan je teamleden waar ze tegenaan lopen en wat ze nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen. Zo voelt iedereen zich gehoord, betrokken, en zal het werken op afstand minder eenzaam aanvoelen.

Organiseer een digitale dagstart (en/of -afsluiting)

Voor het teamgevoel en de productiviteit is het goed om te weten waar jouw collega’s zich zoal mee bezig houden. Een simpel en effectief middel hiervoor is de digitale dagstart (en/of -afsluiting), bij voorkeur mét beeld (bijvoorbeeld via Microsoft Teams of Zoom). Iedereen meldt kort wat hij of zij gisteren heeft gedaan, wat voor vandaag op de agenda staat en wat daarbij hindernissen kunnen zijn. Het delen van successen zorgt voor een positieve werksfeer en daarnaast verlies je elkaar zo niet uit het oog!

Transparantie

Transparantie over plannen, voortgang en resultaten helpen medewerkers om meer eigen verantwoordelijkheid te nemen. Daarnaast is het van belang dat je als leidinggevende ook transparant bent naar je teamleden over waar je zelf mee bezig bent, wat je bezighoudt en wat er speelt. Zo blijf je zelf ook onderdeel van het team!

Teambuilding

Gebrek aan sociaal contact veroorzaakt eenzaamheid en stress. Met name alleenwonenden zullen het hier momenteel lastig mee hebben. Het is daarom extra belangrijk om als team niet alleen over werk te praten, maar ook ruimte te maken voor informele activiteiten. Dat jullie niet meer in hetzelfde pand zitten betekent immers niet dat je niets meer kan doen als team. Organiseer bijvoorbeeld een digitale Pub Quiz, Bingo of gewoon een vrijdagmiddagborrel op afstand.

Daarnaast zijn we met z’n allen significant minder gaan bewegen sinds de lockdown. Veel zitten is slecht voor onze houding, maar ook voor onze productiviteit en ons humeur. Dit kan invloed hebben op de dagelijkse manier van werken. Stimuleer je medewerkers om zo veel mogelijk te bewegen. Hoe? Start bijvoorbeeld een app-groepje met je team waarin je elkaar motiveert om te bewegen. Dit zorgt voor een betere teambuilding en is daarnaast goed voor je gezondheid en humeur!

Heb vertrouwen

Stuur op basis van afgesproken resultaten, niet op activiteiten. Er kan al snel de behoefte bestaan om het werk van de medewerker te controleren. Dat is onbegonnen werk, niet productief en niet motiverend. Heb vertrouwen in je teamleden. Wees als leidinggevende zelf betrokken, open en transparant (zoals in de hier boven genoemde adviezen). Dan zul je zien dat jouw teamleden dat ook zijn!

BLOG: Wendbaarheid en flexibiliteit blijven belangrijk, zeker in onzekere tijden!

Ben jij werkgever? Dan zal het je waarschijnlijk niet zijn ontgaan dat op 1 januari de nieuwe Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) in werking is getreden. Een wet die er kortgezegd voor zorgt dat flexibele contracten minder flexibel zijn (flexwerkers krijgen meer zekerheid), en vaste contracten minder vast (versoepeling ontslagrecht). Een ingrijpende wet met name voor werkgevers. De vraag of de flexibele schil hierdoor minder relevant is geworden voor bedrijven? In tegendeel. Het is in deze tijden misschien nog wel relevanter dan ooit!

06 april 2020 in Blog

Wendbaarheid en flexibiliteit blijven belangrijk, zeker in onzekere tijden!

Door de vergrijzing en ontgroening zal de vraag naar werk groot blijven en is de arbeidsmarkt in verschillende branches erg krap. Tegelijkertijd moeten ondernemers mede door de Brexit, de voorstaande handelsoorlog en het coronavirus rekening houden met oplopende onzekerheden. In verschillende sectoren (bijvoorbeeld in de zorg, in de ict en techniek) blijven flinke personeelstekorten. Daarnaast kampen bedrijven met een hoog ziekteverzuim percentages onder eigen medewerkers vanwege het coronavirus. Om als organisatie wendbaar te blijven in deze onzekere periode is flexibiliteit de oplossing!

Wat is de flexibele schil en waarom is deze zo belangrijk?

Wat is nou die flexibele schil, en hoe zorg je voor meer wendbaarheid binnen je organisatie? Een flexibele schil bestaat uit (flex)medewerkers die niet juridisch in dienst zijn bij jouw organisatie, en waarvan de samenwerking gemakkelijker stopgezet kan worden dan bij vaste medewerkers. Denk bijvoorbeeld aan detacheringskrachten, uitzendkrachten, freelancers en ZZP-ers.

Door een flexibele schil ben je als organisaties wendbaarder, kun je sneller inspelen op marktontwikkelingen of crisissituaties en haal je tevens nieuwe kennis in huis. Is je vaste medewerker op kantoor bijvoorbeeld even niet beschikbaar door vakantie, ziekte of verlof? Als je voor een korte periode of voor een wat langere periode versterking nodig hebt, is een goede flexwerker goud waard.

Zeker nu het verzuimpercentage flink stijgt vanwege het coronavirus is flexibiliteit ontzettend belangrijk. Veel bedrijven kunnen dit niet opvangen met eigen medewerkers, en nog lang niet alle bedrijven hebben een flexibele schil.

Laat Flexibility helpen bij de flexibele schil

Goede mensen maken een organisatie geweldig. Bij Flexibility Uitzendbureau brengen we talenten en organisaties bij elkaar. We richten ons op banen op mbo+, hbo en wo niveau. Onze ondernemers hebben hun sporen in de arbeidsbemiddeling ruimschoots verdiend. Het zijn echte ‘matchmakers’, die als geen ander in staat zijn de juiste kandidaat te selecteren. Dat doen zij op basis van uitzenden, detacheren, werving en selectie en payrolling.

Benieuwd hoe je met jouw organisatie, ook na de WAB en in de huidige onzekere tijden, toch flexibel kunt blijven? We vertellen je er graag meer over! Neem contact met ons op:

Tamara van Dongen / tamara.vandongen@flexibility.nl / 06-10536518

___________________________________

Artikel INZAKEN oktober 2016

Download het artikel

Ook werknemer kiest steeds vaker bewust voor flexwerk

De redenen voor werkgevers om flexibele arbeidsrelaties aan te gaan zijn alom bekend. Uit recent onderzoek van het CBS en TNO blijkt dat ook werknemers steeds vaker redenen zien om bewust te kiezen voor flexwerk. Interessant is ook om te lezen dat díe medewerkers die bewust kiezen voor flexwerk, een grotere mate van tevredenheid hebben en minder zorg kennen!

Bekijk het volledige artikel

Employer Branding, méér dan een hype!

Met behulp van Employer Branding probeer je potentiële werknemers op een geloofwaardige manier het gewenste imago van jouw organisatie mee te geven. Het heeft tot doel om jezelf als aantrekkelijke werkgever te positioneren, waardoor het steeds schaarser wordende talent jouw organisatie hoog op hun voorkeurslijstje plaatst.
Daarnaast draagt Employer Branding ook bij aan het boeien en binden van bestaande werknemers, waardoor ongewenst verloop kan worden teruggebracht.

Bekijk het volledige artikel

Flexibility Nijmegen en Land van Cuijk onderneemt sinds kort in De Weijer Boxmeer

BOXMEER – Tamara van Dongen en Charlotte Reijnen van Flexibility Nijmegen en Land van Cuijk zijn dolgelukkig met hun nieuwe werkplek De Weijer in Boxmeer. “De Weijer is een prachtig stukje Boxmeerse historie.”

Via Marc Peters hoorden we dat er een flexruimte vrij zou komen in hét visitekaartje van Boxmeer, De Weijer. We hebben direct een afspraak gemaakt met de heer Peter-Paul Kissels en zijn vrouw Stella Linders die De Weijer exploiteren. En sinds deze week hebben wij een prachtige werkplek in De Weijer in het voormalige VVV-kantoor.

Lees het volledige artikel op http://www.maasvallei.net/flexibility-nijmegen-land-cuijk-onderneemt-sinds-kort-weijer-boxmeer/

Nieuwsbrief Flexibility Nijmegen en Land van Cuijk


Bekijk hier de nieuwsbrief van maart

Bekijk hier de nieuwsbrief van februari

Bekijk hier de nieuwsbrief van januari

Artikel Flexibility al 5 jaar actief in Nijmegen en Land van Cuijk op inmill.nl

 (Klik op de afbeelding om het artikel te bekijken)

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Instellingen
Akkoord

Cookie instellingen

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Kies uw configuratie:
Standaard
Persoonlijk
We zorgen voor een veilig gebruik van onze website
De website werkt correct
We voorkomen dat je acties meerdere malen opnieuw moet uitvoeren
We monitoren de technische werking van de website volledig anoniem
We verzamelen informatie om de website te verbeteren op basis van prestaties
We verzamelen informatie om de relevantie en effectiviteit van campagnes te beoordelen
We passen de website aan met persoonlijke inhoud
We tonen relevante advertenties op andere websites
De website werkt zoals wij het bedoeld hebben
Standaard
Persoonlijk