Blog

Deel dit artikel via:
Nieuws werkgevers

Bent u aantrekkelijk genoeg?

Hoe zorgt u dat uw organisatie aantrekkelijk is voor een (potentiele) werknemer? Employer branding is een hot-topic voor de meeste ondernemers en HR professionals, zeker nu de werkloosheid is gedaald tot 3,5% en de vacatures voor het oprapen liggen. Hoe onderscheidt uw organisatie zich van anderen en waarom wil die felbegeerde medewerker juist bij u werken? Een mooi verhaal vertellen is niet genoeg! Uw medewerkers moeten het zelf ervaren en doorvertellen.

03 maart 2020 in Nieuws werkgevers
Bent u aantrekkelijk genoeg?

Wat betekent Employer Branding eigenlijk?

Volgens www.Jobsome.nl is de betekenis van Employer Branding: “De reputatie van een bedrijf als werkgever”. Het imago van een organisatie als ‘goede werkgever’ staat hierbij centraal.

Een veel gemaakte fout hierin is het positioneren van een organisatie met een imago wat u graag zou willen hebben. Employer branding draait dan ook niet alleen om het communiceren van hoe fantastisch u bent als bedrijf, maar vooral door het te zijn. Employer branding begint intern! Het gaat om de cultuur van de organisatie en de beleving van de huidige medewerkers. Als u als bedrijf uw medewerkers op de juiste manier weet te inspireren en te binden ontstaat er intern een sterk merk. Dit gaat zeker niet over één nacht ijs en is een proces, waarbij de medewerkers echt de beleving krijgen van het werken bij een geweldige werkgever. Indien u als werkgever deze beleving in een inspirerend verhaal weet te gieten wat uw medewerkers makkelijk kunnen doorvertellen zijn zij direct DE ambassadeur voor uw werkgeversmerk!

Blije medewerkers vertellen graag over de organisatie waar zij werkzaam zijn. Dat is een goed begin! Maar hoe zorgt u er als werkgever voor dat uw tevreden medewerkers zichtbaar zijn voor potentieel talent? Maak medewerkers bewust van hun rol als ambassadeur, stimuleer hen om hun verhaal te delen en betrek hen bij de uitingen die gedaan worden. Zorg dat je medewerkers faciliteert in hun rol als ambassadeurs. Geef hen tijd, ruimte en middelen om de boodschap te delen.

Op welke manieren vindt anno 2019 de externe arbeidscommunicatie plaats?

Uw medewerkers bevinden zich hoogst waarschijnlijk op social media. Zorg ervoor dat zij de juiste middelen hebben om het verhaal over uw organisatie op de juiste manier te verkondigen aan potentiele medewerkers. Hierbij is het van belang dat er niet alleen vacatures gedeeld worden via social media, maar ook informatie en humor en dit allemaal in de juiste context. Beeldmateriaal zoals video’s kunnen heel goed gebruikt worden om een gevoel bij de organisatie te krijgen of bijvoorbeeld een kijkje te geven tijdens een werkdag van een medewerker.

Kortom: Als u een bedrijfscultuur weet te creëren waarin uw medewerkers tevreden en blij zijn zullen zij zich opstellen als ambassadeur van uw organisatie! Geef hen een goed verhaal en de juiste communicatiemiddelen en de potentiele kandidaten zullen u weten te vinden!

Deel dit artikel via:

Reageer op dit artikel


(max. 1000 tekens)

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Instellingen
Akkoord

Cookie instellingen

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Kies uw configuratie:
Standaard
Persoonlijk
We zorgen voor een veilig gebruik van onze website
De website werkt correct
We voorkomen dat je acties meerdere malen opnieuw moet uitvoeren
We monitoren de technische werking van de website volledig anoniem
We verzamelen informatie om de website te verbeteren op basis van prestaties
We verzamelen informatie om de relevantie en effectiviteit van campagnes te beoordelen
We passen de website aan met persoonlijke inhoud
We tonen relevante advertenties op andere websites
De website werkt zoals wij het bedoeld hebben
Standaard
Persoonlijk