Blog

Deel dit artikel via:
Nieuws werkgevers

Employer Branding, méér dan een hype!

Met behulp van Employer Branding probeer je potentiële werknemers op een geloofwaardige manier het gewenste imago van jouw organisatie mee te geven. Het heeft tot doel om jezelf als aantrekkelijke werkgever te positioneren, waardoor het steeds schaarser wordende talent jouw organisatie hoog op hun voorkeurslijstje plaatst. Daarnaast draagt Employer Branding ook bij aan het boeien en binden van bestaande werknemers, waardoor ongewenst verloop kan worden teruggebracht.

13 februari 2020 in Nieuws werkgevers
Employer Branding, méér dan een hype!

Kortstondige hype of langdurige trend?

De schaarste van talent neemt toe. Een groot deel van de werkgevers in Nederland geeft aan veranderingen door te gaan voeren in het werving- en selectieproces, om de ervaring van de kandidaat met haar organisatie te verbeteren. Dat gaat dan over de candidate journey, van het oriëntatie- tot zelfs het pre- en onboardingsproces. Met name de mobiele ervaring blijkt hierin steeds meer een rol te spelen.

 

Content marketing en Employer Branding

Hoe krijgt u het als werkgever voor elkaar dat de juiste mensen bij u willen werken? Precies, door uw doelgroep te laten zien wíe u bent in plaats van wát u doet. Content marketing en Employer Branding worden in de komende jaren steeds belangrijker. Laat zien wie u als werkgever bent en zorg dat potentiele medewerkers u leren kennen.

Een arbeidsbemiddelaar van Flexibility kan u helpen om uw online zichtbaarheid en populariteit te vergroten door het inzetten van alle juiste tools om uw doelgroep te bereiken.

 

Kwaliteit gaat vóór kwantiteit

Een kwalitatief goede hire wordt belangrijker dan de tijd die het kost om de vacature in te vullen of het aantal reacties op een vacature. Kwaliteit gaat dus vóór kwantiteit. Geert-Jan Waasdorp, CEO van de Intelligence group zei onlangs op een event: "wie stuurt op kwaliteit heeft nooit een budget issue".

Aan de voorkant kost het vinden van talent wellicht meer tijd en geld, maar het levert aan de achterkant meer op. Zo krijgt u werknemers die echt bij uw bedrijf passen. Het inhuren van een professionele arbeidsbemiddelaar van Flexibility is dan ook voor een toenemend aantal werkgevers een logische keuze.

 

Rol van Social Media

Het actief benaderen van potentiele werknemers via Social Media zal in de komende jaren alleen maar groeien. Wordt er nu nog voornamelijk gebruik gemaakt van LinkedIn, Facebook en Twitter, op korte termijn zullen hier ook Instagram, Pinterest en Snapchat bij komen. Van passief wachten op een kandidaat via een Job board en "Post & Pray", naar een actievere houding op verschillende Social Media kanalen.

 

Mismatch vraag en aanbod

Als u kijkt naar de cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek, zou werving van nieuwe medewerkers een eitje moeten zijn: in het derde kwartaal van 2015 stonden er 130.900 vacatures open, ten opzichte van 586.000 werkzoekenden. Maar helaas voor ons allemaal – zowel werkgevers als werkzoekenden – is niets minder waar. Ook in 2016 hebben we tot nog toe te maken met zowel overschotten aan als schaarste in het aanbod. De mismatch zet zich door.

 

Belang van mobiel

Op 1 april jongstleden waren er in Nederland 22 miljoen mobiele aansluitingen. Meer dan de helft van de werkzoekenden oriënteert zich mobiel op een nieuwe baan. Als werkgever dreigt u met name jong talent mis te lopen, als uw vacatures niet goed getoond worden op een tablet of mobile device. Met het oog op de schaarste die steeds heftiger wordt in bepaalde vakgebieden, is dat een gemiste kans.

 

Uw vacatures op 50 verschillende job boards

Via Flexibility worden uw vacatures snel en efficiënt verspreid onder 50 verschillende job boards en is een Flexibility arbeidsbemiddelaar in uw regio dagelijks beschikbaar voor het beantwoorden van reacties. Zij denken na over het oriëntatie proces van uw doelgroep: hoe zijn de vacatureteksten? Worden deze vacatures geïndexeerd door Google?

 

Searching wint aan belang

Toptalent werft u in 2016 niet uitsluitend door het posten van een vacature. Searching is zodoende een belangrijk onderdeel van het proces. Voor een goede search zijn gedegen kennis en voldoende, beschikbare hulpmiddelen noodzakelijk. Een goede arbeidsbemiddelaar komt via research op social media bijvoorbeeld veel te weten over de drijfveren van een droomkandidaat.

 

Laat 2016 het jaar zijn waarin wij van Flexibility succesvol de werving voor u oppakken en daarbij vooral de wensen van werkzoekenden niet vergeten. Bespreek met onze experts hoe u uw Employer Branding optimaliseert om op de shortlist van werkzoekenden te komen.

Deel dit artikel via:

Reageer op dit artikel


(max. 1000 tekens)

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Instellingen
Akkoord

Cookie instellingen

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Kies uw configuratie:
Standaard
Persoonlijk
We zorgen voor een veilig gebruik van onze website
De website werkt correct
We voorkomen dat je acties meerdere malen opnieuw moet uitvoeren
We monitoren de technische werking van de website volledig anoniem
We verzamelen informatie om de website te verbeteren op basis van prestaties
We verzamelen informatie om de relevantie en effectiviteit van campagnes te beoordelen
We passen de website aan met persoonlijke inhoud
We tonen relevante advertenties op andere websites
De website werkt zoals wij het bedoeld hebben
Standaard
Persoonlijk