Blog

Deel dit artikel via:
Blog

Employer branding. Hoe pakken we het écht goed aan?

Er zijn veel verschillende percepties van Employer Branding. Het wordt bijvoorbeeld nog vaak gezien als een goede wervingssite of sterke recruitmentcampagne, maar het gaat veel verder dan dat. Hierover lees je meer in deze blog!

01 april 2022 in Blog
Employer branding. Hoe pakken we het écht goed aan?

Zichtbaarheid en regelmaat

Het is super belangrijk om aan je employer branding te werken. Bij employer branding is het van belang, dat je de relatie tussen werkgevers en de beoogde doelgroep zo menselijk mogelijk maakt.

Employer branding is voor een werkgever belangrijk om de mensen die je target zo goed mogelijk te informeren, bijvoorbeeld waarom zij bij jou zouden moeten komen of blijven werken.

Bij het versterken van je imago, speelt de kracht van herhaling een belangrijke rol. Door het efficiënt en consistent toepassen van employer branding, zorg je ervoor dat de boodschap die je wilt overdragen juist overkomt. Ook voorkom je dat er enige ruis ontstaat die de overdracht van de boodschap mogelijk kan verstoren.

Om deze potentiële ‘ruis’ te voorkomen, is het geen slecht idee om de boodschap die je wilt overdragen wat vaker voor de beoogde doelgroep te laten voorkomen. Uit onderzoek blijkt dat mensen sneller klikken op iets waar ze bekend mee zijn en hen daadwerkelijk boeit, dan iets waar ze geen enkel draagvlak mee hebben.

Goede content

Wellicht lijkt het een open deur, maar de beste manier om meer aandacht te krijgen bij de doelgroep start vaak bij een opvallende boodschap die echt bij de gewenste doelgroep binnenkomt en aansluit.

Dit heeft onder andere te maken met het feit dat klanten, cliënten en/of prospects allemaal op zoek zijn naar mogelijke oplossingen, antwoorden op hun vragen en vervulling van hun wensen.

Daarom is het van groot belang passende content te creëren die jouw gewenste doelgroep bereikt en interesseert. Op deze manier kan de doelgroep kennismaken met jou als onderneming. Een manier hoe dit te realiseren valt is door het inzetten van een ‘werken bij’ landingspagina. Met een ‘werken bij’ pagina kan je alle content die is gemaakt, leuk inrichten voor de beoogde doelgroep. Maar ook is het een goed middel om de carrièremogelijkheden en cultuur binnen de organisatie op een leuke en duidelijke manier weer te geven.

Ambassadeurs

Goed werkgeverschap is iets waar iedere ondernemer naar streeft. Daarnaast is dit ook het uitgangspunt voor jouw ‘externe’ employer branding. Je identiteit als onderneming wordt gevormd middels jouw werknemers. Waarom zou je hen dan ook niet inzetten voor jouw employer branding? Je werknemers zijn de beste ambassadeurs die je als organisatie kan hebben. Daarom is het inzetten van je werknemers nog niet zo’n slecht idee.

Want wie kunnen er nu beter de buitenwereld laten zien hoe het is om bij jouw onderneming te werken? Vraag bijvoorbeeld jouw medewerkers eens om verhalen te delen over waarom zij tevreden zijn met jou als werkgever. Of ga eens het gesprek aan met je medewerkers om ze te vragen wat zij nou echt fijn vinden binnen de onderneming.

Employer Branding heeft dus voornamelijk betrekking op de marketing van jouw organisatie. Daar kun je weldegelijk het verschil mee maken. Maar om in aanvulling hierop snel bereik te krijgen en gericht leads en/of sollicitanten binnen te krijgen, heb je uiteindelijk ook gewoon een betaalde campagne nodig. Dan haal je uiteindelijk het maximale resultaat eruit.

Wil jij ook de kroon op jouw Employer Branding zetten? Daarbij ondersteunen we je uiteraard graag. Neem eens een kijkje op www.flexibility.nl en kom in contact met het contactpersoon van de vestiging bij jou in de buurt.

Deel dit artikel via:

Reageer op dit artikel


(max. 1000 tekens)

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Instellingen
Akkoord

Cookie instellingen

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Kies uw configuratie:
Standaard
Persoonlijk
We zorgen voor een veilig gebruik van onze website
De website werkt correct
We voorkomen dat je acties meerdere malen opnieuw moet uitvoeren
We monitoren de technische werking van de website volledig anoniem
We verzamelen informatie om de website te verbeteren op basis van prestaties
We verzamelen informatie om de relevantie en effectiviteit van campagnes te beoordelen
We passen de website aan met persoonlijke inhoud
We tonen relevante advertenties op andere websites
De website werkt zoals wij het bedoeld hebben
Standaard
Persoonlijk