Blog

Deel dit artikel via:
Nieuws

'Post and pray' is vergane glorie.

Hardnekkig als een verwachtingsvolle fan houdt u de wacht bij de deur van uw bedrijf, in de hoop dat de toppers van de arbeidsmarkt zich bij u melden. Maar…de supersterren die u hoopt te verwelkomen vertonen zich niet. Hoe komt u aan goed personeel? Hoe ver gaan uw concurrenten?

24 mei 2019 in Nieuws
'Post and pray' is vergane glorie.

Tinder en wiskunde
Het bekendste merk ter wereld, Apple, gebruikt niet-traditionele media om nieuwe mensen te werven, denk hierbij aan campagnes op datingapps zoals Tinder of het populaire Snapchat bijvoorbeeld. Het heeft hen geen windeieren gelegd en bewijst dat je - om het juiste talent voor uw organisatie te vinden - je pitch als organisatie moet houden op plekken waar dit talent zich bevindt.

Een ander mooi voorbeeld is het billboard van Google dat voorbijgangers uitdaagde een wiskundige berekening op te lossen, die weer leidde tot andere puzzelseries. Wie het einde van deze reeks bereikte, kon zich meteen in Sillicon Valley melden voor een sollicitatiegesprek.

Ontzorgen
Wij begrijpen dat u niet altijd over de mankracht, budgetten of middelen beschikt om bovenstaande, creatieve en soms ook kostbare wervingsmethodes in te zetten. Zou het niet geweldig zijn als uw arbeidsbemiddelaar van Flexibility snel kan achterhalen of uw bedrijf een goede match vormt met geïnteresseerde kandidaten? Flexibility heeft met regelmaat bijvoorbeeld het concept van speeddaten ingezet als recruitment tool; een soort mix tussen verleidingskunst-meets-banenbeurs, maar dan zonder romantiek. Op deze manier ontmoeten Flexibility arbeidsbemiddelaars veel kandidaten in kort tijdsbestek in de hoop daar de prins tussen de kikkers te vinden voor uw organisatie.

Het mag duidelijk zijn dat het uitzetten van een vacature en rustig wachten op reacties niet meer volstaat. De traditionele sollicitatieroutes bewegen het talent van de toekomst niet. Uw arbeidsbemiddelaar van Flexibility ‘hunt’ interessante kandidaten voor de toekomst door hen proactief uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek. De term sollicitatiegesprek schrikt soms af, zeker als de kandidaat reeds een baan heeft. Kennismaken is laagdrempelig en sympathiek. Deze methode bezorgt ons een goedgevulde database met geschikte, latent werkzoekenden die in de toekomst uw bedrijf succesvoller kunnen maken.

Deel dit artikel via:

Reageer op dit artikel


(max. 1000 tekens)

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Instellingen
Akkoord

Cookie instellingen

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Kies uw configuratie:
Standaard
Persoonlijk
We zorgen voor een veilig gebruik van onze website
De website werkt correct
We voorkomen dat je acties meerdere malen opnieuw moet uitvoeren
We monitoren de technische werking van de website volledig anoniem
We verzamelen informatie om de website te verbeteren op basis van prestaties
We verzamelen informatie om de relevantie en effectiviteit van campagnes te beoordelen
We passen de website aan met persoonlijke inhoud
We tonen relevante advertenties op andere websites
De website werkt zoals wij het bedoeld hebben
Standaard
Persoonlijk