Blog

Deel dit artikel via:
Blog

BLOG #2 DEEL 2! Employer branding is meer dan pingpong competities en gratis lunch.

Branding is iets dat terugkomt in alle facetten van de bedrijfscultuur. In de purpose en impact die een bedrijf heeft, in de kernwaarden, in de manier hoe met klanten of opdrachtgevers wordt omgegaan en in de communicatie en marketinginzet. Een onderscheidend werkgeversmerk - employer brand versterkt de positie van jouw organisatie op de arbeidsmarkt maar ook voor jou (potentiële) klanten. Daarom verdient deze branding top prioriteit. Wij helpen je op weg met een aantal aanvullende ingrediënten. als aanvulling op de blog afgelopen woensdag. Zie hieronder ook de eerste 4 ingrediënten die afgelopen woensdag zijn gedeeld.

31 maart 2020 in Blog
BLOG #2 DEEL 2! Employer branding is meer dan pingpong competities en gratis lunch.
  1. Betrek jij heel het bedrijf erbij of alleen HR/ Marketing/communicatie en directie?
  2. Waarom willen werknemers voor jou bedrijf werken ?
  3. Wat vertellen jou (potentiele) medewerkers op een verjaardag?
  4. Werkgeversmerk, geen eenvoudige klus
Ingrediënt 5 - Creëer jij al emotie in je brand story?

Zet emotie in. Op het moment dat het gaat over banen kiezen, dan is dat een serieus iets en vaak gebaseerd op rationele keuzes. Want wat zeggen 2 sollicitatiegesprekken van 2 uur nu over een bedrijf en over jou kandidaat. Ik noem het altijd Russisch roulet, hopen dat het dan ook daadwerkelijk goed gaat en klikt. Jouw employer brand story doet heel veel met het gevoel van jou potentiele werknemers, of je talenten die al aan het werk zijn. Die delen dit met trots als het ook dan daadwerkelijk aansluit en eerlijk is. En dat gevoel is niet alleen belangrijk bij de keuze voor een baan, daarna gaat het er ook om of je op je plek zit in een baan en dat je dat ook uitstraalt. Voor organisaties is het dus belangrijk dat je ook inspeelt op emotionele verhalen en hier je persona’s op inzet. Want werkgeluk is ontzettend belangrijk voor heel veel mensen. Tegenwoordig hebben we een heel mooi digitaal tijdperk waar alles met data beschikbaar is over het online gedrag van je potentiele medewerker. Gebruik deze data om keuze te maken in je communicatie en mediastrategie, cijfermatig onderbouwen zoals je ook bij klanten zou doen. METEN IS WETEN

Ook potentiële medewerkers hebben meerdere contactmomenten met de organisatie nodig, voordat ze daadwerkelijk overgaan tot solliciteren.
Ingrediënt 6 - Gelukkige mensen betekent ook gelukkig klanten

Gelukkige mensen betekent ook gelukkige klanten. De aandacht voor een goede candidate experience groeit sterk de afgelopen jaren. Daar waar de de candidate experience voorheen vaak los stond van de dienstverlening of verkoop van een organisatie, proberen steeds meer organisaties deze te laten aansluiten op hun Customer experience. Tenslotte moet je naast je klanten ook je medewerkers tevreden houden. Weet ze te boeien en te binden, maar ook om ze vast te houden en gelukkig te laten zijn binnen je bedrijf. De communicatie naar klanten toe zal hierdoor ook positief verlopen, je medewerkers zijn enthousiast en gemotiveerd om te werken. Jou klant zal het zeer waardevol vinden hoe zijn leverancier omgaat met zijn werknemers. We blijven allemaal mensen. 

Ingrediënt 7 - Tot slot doe wat je zegt

Zorg ervoor dat wat je buiten beloofd, binnen waarmaakt. Als werkgever laat je je natuurlijk graag van je beste kant zien, maar zorg dat je realistisch blijft. Aan loze beloftes heeft niemand wat. Nieuw talent wat je organisatie instroomt stel je teleur en zal uiteindelijk vroegtijdig je organisatie verlaten. Maak je verhaal eerlijk en stel niemand teleur zowel nieuw talent als je talent wat al voor je werkt. Je wilt immers talent met de juiste mindset en attitude, dat in staat is om op het juiste moment de juiste dingen te doen en op die manier een essentiele bijdrage levert aan het behalen van de organisatie doelstellingen. 

Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding
MISSIE van Flexibility

Bij ons draait alles om toegevoegde waarde leveren. Dit vertaalt zich in aansluitende oplossingen zoeken, maatwerk en vinden/binden van de perfecte fit met de juiste (online) zichtbaarheid. Laten we buiten de bestaande paden gaan lopen en de kracht ontdekken van het inzetten van de juiste strategie. 

Stephanie Barnes Stephanie.barnes@flexibility.nl | 06 39 61 54 88

Deel dit artikel via:

Reageer op dit artikel


(max. 1000 tekens)

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Instellingen
Akkoord

Cookie instellingen

Wij maken op deze website gebruik van cookies om het gebruik van de website te vergemakkelijken, de prestaties en gebruikerservaring te verbeteren en we monitoren de technische werking van de website volledig anoniem. Om de relevantie van het aanbod op deze website en op websites van derden te verhogen vragen wij je toestemming door op akkoord te klikken. Klik op instellingen om aan te geven welke cookies je accepteert.

Lees ons privacy statement voor meer informatie.

Kies uw configuratie:
Standaard
Persoonlijk
We zorgen voor een veilig gebruik van onze website
De website werkt correct
We voorkomen dat je acties meerdere malen opnieuw moet uitvoeren
We monitoren de technische werking van de website volledig anoniem
We verzamelen informatie om de website te verbeteren op basis van prestaties
We verzamelen informatie om de relevantie en effectiviteit van campagnes te beoordelen
We passen de website aan met persoonlijke inhoud
We tonen relevante advertenties op andere websites
De website werkt zoals wij het bedoeld hebben
Standaard
Persoonlijk